مقالات

کاتالوگ دیجیتال چیست؟+5 ویژگی اصلی +نحوه استفاده

ما بیش از دو دهه است که در عصر دیجیتال زندگی می کنیم. تجارت سنتی و الکترونیکی هر دو در جهت‌های متفاوت و در عین حال بسیار مرتبط تکامل یافته‌اند.

فروش تجارت الکترونیک در ایالات متحده بیش از 400 میلیارد دلار در سال است، بنابراین اگر بخواهیم در یک صنعت فوق العاده رقابتی موفق شویم، نادیده گرفتن روندهای جدید گزینه ای نیست.

شاید بدانید کاتالوگ چاپی چیست، اما کاتالوگ دیجیتال دیجی کاتا چیست؟ اجازه دهید در مورد این موضوع بیشتر توضیح دهیم.

  • کاتالوگ دیجیتال چیست؟
  • چگونه از کاتالوگ محصولات دیجیتال استفاده می کنید؟
  • داخل کاتالوگ های دیجیتال چیست؟
    کاتالوگ دیجیتال چیست؟

کاتالوگ دیجیتال چیست؟

کاتالوگ دیجیتال مجموعه ای ساده از داده های محصول، تصاویر، قیمت ها و اطلاعاتی است که مشتریان بالقوه می توانند به صورت دیجیتالی آن را مرور کنند.

چنین کاتالوگ ها نسخه های دیجیتالی کاتالوگ های کلاسیک و چاپی هستند که از سال 1872 وجود داشته اند.

به طور خلاصه، کاتالوگ محصولات دیجیتالی یک فایل دیجیتالی سازماندهی شده است که تمام محصولات و خدمات یک شرکت را مانند یک کاتالوگ چاپی به نمایش می گذارد، اما به صورت دیجیتالی.

چگونه از کاتالوگ محصولات دیجیتال استفاده میشود_ نحوه استفاده از کاتالوگ دیجیتال:

برخی از بزرگترین مزایای کاتالوگ های دیجیتال نسبت به کاتالوگ های چاپی به این واقعیت مربوط می شود که بسیاری از کسب و کارها و خرده فروشان آنلاین دسترسی فوری به داده های محصول در کاتالوگ دارند که به روز نگه داشتن آن را آسان می کند.

از مزایای کاتالوگ های دیجیتال عمدتاً خرده فروشان فروشگاه های آنلاین، تیم های فروش و بازاریابی، نمایندگان فروش و فروشگاه های تجارت الکترونیکی که کاتالوگ های تجارت الکترونیک را پیاده سازی می کنند، لذت می برند.

هدف نهایی یک کاتالوگ دیجیتال یا الکترونیکی این است که تمام اطلاعات مورد نیاز مشتریان در مورد محصولات یا خدمات را به روشی ساده و بصری در اختیار مشتریان قرار دهد.

نمایش تصاویر محصول، دسته بندی محصول، توضیحات محصول و اطلاعات مربوط به محصولات جدید به روشی معرف و قابل هضم، تجربه مشتری را بهبود می بخشد و تصمیمات خرید را تقویت می کند.

داخل کاتالوگ های دیجیتال چیست؟
اکثر کاتالوگ های محصولات دیجیتال دارای ویژگی هایی هستند که ما را به یاد یک کاتالوگ کاغذی کلاسیک یا کاتالوگ فیزیکی می اندازد.

ویژگی‌های کاتالوگ‌های دیجیتال ممکن است از یک کسب‌وکار به کسب‌وکار دیگر متفاوت باشد، اما به‌عنوان یک قاعده کلی، بیشتر آنها ویژگی‌های مشترکی دارند.

1. کاتالوگ های آنلاین در قالب های مختلف
فرمت رایج برای بسیاری از کاتالوگ های دیجیتال و مجلات آنلاین PDF است – خواندن آن آسان است و پس از دانلود فایل، برای باز کردن مجدد آن نیازی به اتصال به اینترنت نیست، که مشتریان را به یاد کاتالوگ های کاغذی می اندازد.

اما علاوه بر فایل‌های PDF، کاتالوگ‌هایی که مستقیماً در وب‌سایت برند به شکل فلیپ‌بوک‌های تعاملی یا حتی به‌عنوان یک اپلیکیشن موبایل قابل مشاهده هستند، در دنیای دیجیتال امروزی یک چیز هستند. آنها تعاملی تر از PDF هستند – اغلب اوقات شامل رسانه های غنی مانند فیلم ها یا GIF ها می شوند.

با پیشرفت تکنولوژی و روندهای جدید، صاحبان کسب و کار و تیم ها از ابزارهای بازاریابی مختلفی برای تطبیق کاتالوگ های دیجیتال با آنها استفاده کرده اند.

2. نام تجاری و سبک مربوط به یک شرکت
طراحی و سبک کاتالوگ های دیجیتال به شدت با لحن برند مرتبط است.

کل انتخاب محصولات یا خدمات یک شرکت صدای آن است و کاتالوگ های دیجیتال باید با آنچه شرکت نمایندگی می کند هماهنگ باشد.

به همین دلیل است که کاتالوگ های دیجیتال ابزارهای عمومی نیستند و در عوض، متناسب با شخصیت و سبک کسب و کار طراحی شده اند.

3. صفحات متعدد با محصولات و قیمت
کاتالوگ های دیجیتال از چندین صفحه با چندین قیمت محصول، توضیحات و سطح موجودی تشکیل شده است.

به منظور حفظ توجه خوانندگان و مشتریان بالقوه، صفحات کاتالوگ های دیجیتال متنوع و منحصر به فرد طراحی شده اند.

اکثر کاتالوگ های دیجیتال از فناوری جستجوی قوی برای یافتن سریع محصولات استفاده می کنند. در مورد یک کاتالوگ دیجیتال، یک جستجوی متنی ساده و کارآمد به مشتریان این امکان را می دهد که محصولات مورد علاقه خود را تنها با چند کلیک یا ضربه زدن پیدا کنند.

4. تصاویر و گرافیک غنی
یکی از بزرگترین مزایای چاپ کاتالوگ در گذشته این واقعیت بود که تصاویر محصول باعث می شد مردم بیشتر محصولات خاصی را خریداری کنند.

ثابت شده است که 83 درصد از تصمیمات خرید دیجیتال تحت تأثیر تصاویر قرار می گیرند (منبع: ژورنال موتور جستجو)، بنابراین استفاده از قدرت تصاویر در یک کاتالوگ دیجیتال برای اطمینان از اثربخشی آنها ضروری است.

تصاویر موجود در کاتالوگ محصولات دیجیتال دارای اندازه های مختلف، رنگ های قابل تشخیص هستند و تجربه کاتالوگ نرمی را ارائه می دهند که مشتریان را از نظر بصری درگیر نگه می دارد.

5. اندازه های مختلف شبکه و طرح های بصری
در یک کاتالوگ دیجیتال، کمتر می تواند بیشتر باشد. ترکیبی از طرح های بصری پیچیده و ساده اسکن و خواندن کاتالوگ های دیجیتال را آسان تر می کند.

محصولات اصلی، آنهایی که بیشترین درآمد را برای یک شرکت به ارمغان می آورند، معمولا شبکه های بزرگتری نسبت به محصولات کلاس B دارند.

ترکیب اندازه های شبکه به مشتریان کمک می کند تا به راحتی بین محصولات اولیه و مکمل به روشی طبیعی تمایز قائل شوند.

تنوع در طراحی بصری کلیدی است و می توان با تبدیل تمرکز بصری محصولات به ترکیبی از چیدمان های پیچیده و ساده که ارتباط آنها را نشان می دهد، به آن دست یافت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *